danas je 29.4.2024

Input:

Pravilnik o vinarstvu

14.7.2022, Izvor: Narodne novine

Članak 1.

Ovim Pravilnikom propisuju se odredbe o vođenju vinogradarskog proizvodnog potencijala, ulaznim i izlaznim registrima, rokovima podnošenja obveznih izjava, najvećim prihvatljivim postotcima za gubitke, izvještavanju o primjeni pojedinih enoloških postupaka i o primjeni pojedinih enoloških sredstava, obveznim podacima i izvješćivanju o odlaganju nusproizvoda, postupcima prije stavljanja na tržište vina, voćnih vina i aromatiziranih proizvoda od vina, načinu uzimanja, označavanja i dostavi uzoraka, metodama analize i ocjenjivanja organoleptičkih svojstava vina, voćnih vina i aromatiziranih proizvoda od vina.

Članak 2.

Ovim se Pravilnikom osigurava provedba Provedbene uredbe Komisije (EU) 2018/274 оd 11. prosinca 2017. o utvrđivanju pravila za primjenu Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu programa odobravanja nasada vinove loze, certificiranja, ulaznog i izlaznog registra, obveznih izjava i obavijesti te Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu odgovarajućih provjera i o stavljanju izvan snage Provedbene uredbe Komisije (EU) 2015/561 (SL L 58, 28. 2. 2018.) (u daljnjem tekstu: Provedbena uredba Komisije (EU) 2018/274.

VINOGRADARSKI REGISTAR

Upis u vinogradarski registar

Članak 3.

(1) Fizičke i pravne osobe koje su u skladu s odredbama članka 24. stavka 1. Zakona o vinu (»Narodne novine«, broj 32/19.) (u daljnjem tekstu: Zakon) obveznici upisa u Vinogradarski registar (u daljnjem tekstu: obveznici) podnose Agenciji za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) zahtjev za upis u Vinogradarski registar prema Obrascu 1. iz Priloga I. ovoga Pravilnika putem AGRONET-a u skladu s uputama koje Agencija za plaćanja objavljuje na svojim mrežnim stranicama.

(2) Agencija za plaćanja čuva povijesne podatke o Vinogradarskom registru najmanje pet vinskih godina od vinske godine na koju se podaci odnose.

Podaci koji se vode u vinogradarskom registru

Članak 4.

(1) Vinogradarski registar uz podatke iz članka 23. stavka 3. Zakona sadrži i sljedeće podatke o obveznicima:

a) naziv/ime

b) osobni identifikacijski broj (OIB) i/ili MIBPG

c) kontakt podatke obveznika: adresa, telefon, adresa elektroničke pošte

d) kategoriju i potkategoriju kojoj pripadaju obveznici:

– kategorija A koju čine sljedeće potkategorije:

– A1 – vinogradari

– A2 – proizvođači grožđa

– A3 – proizvođači vina

– A4 – prerađivači

– A5 – punitelji boca

– A6 – trgovci

– kategorija B – ugostiteljski objekti iz članka 59. Zakona

– kategorija C – obveznici koje vode ulazne i izlazne registre iz članka 29. Zakona

– kategorija D – destilateri

(2) Obveznik može biti upisan u više kategorija ili potkategorija iz stavka 1. ovoga članka.

(3) Obveznik iz kategorije A, potkategorije A1, A2, A3 i A4 prije upisa u Vinogradarski registar mora biti upisan u Upisnik poljoprivrednika u skladu sa zakonom kojim se određuju ciljevi i mjere poljoprivredne politike, a obveznik iz kategorije A, potkategorije A1 i A2 korištene proizvodne površine mora evidentirati u ARKOD-u.

(4) Uz zahtjev iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika obveznici su dužni priložiti sljedeće:

– kategorija A, potkategorija A5 – dokaze o resursima za punjenje boca

– kategorija A6, B i C – obrtnicu ili izvod iz Sudskog registra u slučaju da imaju registriran obrt ili su registrirani kod trgovačkog suda

– kategorija D – dokaze o resursima za proizvodnju destilata te dodatno obrtnicu ili izvod iz Sudskog registra u slučaju da imaju registriran obrt ili su registrirani kod trgovačkog suda.

(5) Agencija za plaćanja na svojim mrežnim stranicama objavljuje Prilog III. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2018/273 оd 11. prosinca 2017. o dopuni Uredbe (EU) br. 1308/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu programa odobravanja sadnje vinove loze, registra vinograda, pratećih dokumenata i certificiranja, ulaznog i izlaznog registra, obveznih izjava, obavijesti i objave informacija o kojima se obavještava te o dopuni Uredbe (EU) br. 1306/2013 Europskog parlamenta i Vijeća u pogledu odgovarajućih kontrola i kazni, o izmjeni uredaba Komisije (EZ) br. 555/2008, (EZ) br. 606/2009 i (EZ) br. 607/2009 i o stavljanju izvan snage Uredbe Komisije (EZ) br. 436/2009 i Delegirane uredbe Komisije (EU) 2015/560 pod nazivom »Minimalne informacije koje treba sadržavati i koje se ažuriraju u registru vinograda i specifikacije u vezi s tim informacijama iz članka 7.

Promjene podataka koji se vode u Vinogradarskom registru

Članak 5.

(1) Podaci koji se vode u Vinogradarskom registru mogu se mijenjati:

– po službenoj dužnosti na temelju podataka koje vodi ili njima raspolaže Agencija za plaćanja

– po prijavi promjena podataka koju obveznici podnose putem AGRONET-a prema Obrascu 1. iz Priloga I. ovoga Pravilnika u roku propisanom člankom 24. stavkom 5. Zakona.

(2) U slučaju iz stavka 1. podstavka 1. ovoga članka Agencija za plaćanja će putem AGRONET-a obavijestiti obveznika o unesenim izmjenama.

(3) Kad Agencija za plaćanja, po prijavi korisnika ili po službenoj dužnosti, utvrdi da nastale promjene nisu pravovremeno prijavljene ili da upisani podaci ne odgovaraju stvarnom stanju o tome će obavijestiti Hrvatsku Agenciju za poljoprivredu i hranu (u daljnjem tekstu: Agencija) radi provedbe kontrole na terenu u skladu s člankom 26. stavkom 4. Zakona.

Vinogradarski potencijal

Članak 6.

(1) U svrhu evidencije vinogradarskog proizvodnog potencijala obveznici prijavljuju podatke o postojećim površinama vinograda koje posjeduju te njihovo krčenje i/ili novu sadnju u skladu s odredbama članka 22. stavka 1. Zakona, a podaci o vinogradarskom proizvodnom potencijalu vode se u okviru Vinogradarskog registra.

(2) Podaci o postojećim površinama vinograda prijavljuju se prilikom podnošenja zahtjeva iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) Prijava nove sadnje ili prijava krčenja vinograda prijavljuje se prema Obrascima 2. i 3. iz Priloga I. ovoga Pravilnika u skladu s rokovima iz članka 22. stavka 2. Zakona.

Obvezne izjave

Članak 7.

(1) Obvezne izjave iz članka 27. stavka 1. i 2. Zakona podnose se Agenciji za plaćanja putem AGRONET-a u svrhu evidentiranja podataka u Vinogradarskom registru.

(2) U skladu s odredbama članka 24. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2018/274 obveznici upisa iz kategorije A, potkategorije A1 i A2 do 15. siječnja svake godine podnose Izjave o berbi Agenciji za plaćanja prema Obrascu 4. iz Priloga I. ovoga Pravilnika.

(3) Ukoliko se berba obavlja nakon datuma iz stavka 2. ovoga članka Agencija za plaćanja će evidentirati naknadno dostavljene podatke.

(4) Iznimno od stavka 2. ovoga članka od obveze podnošenja Izjave o berbi obveznici su izuzeti u slučaju kad cjelokupan urod grožđa isporučuju kao grožđe ili mošt vinariji ili zadruzi, uz uvjet da te zadružne vinarije ili skupine moraju podnijeti Izjavu o proizvodnji te kad sami prerađuju cjelokupan urod grožđa u vino, odnosno kad cjelokupan urod grožđa daju preraditi u svoje ime uz uvjet da proizvedu manje od 10 hektolitara (1000 litara) za potrebe svoje obitelji.

(5) Obveznici upisa iz kategorije A, potkategorije A1 i A2 do 31. srpnja svake godine za vina sa zaštićenim oznakama podnose Agenciji za plaćanja Izjave o očekivanoj berbi iz članka 27. stavka 2. Zakona prema Obrascu 5. iz Priloga I. ovoga Pravilnika.

(6) Obveznici upisa iz kategorije A, potkategorije A3, A4 i A5 do 15. siječnja svake godine podnose Izjave o proizvodnji vina Agenciji za plaćanja prema Obrascu 6. iz Priloga I. ovoga Pravilnika.

(7) U skladu s odredbama članka 23. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2018/274, obveznici upisa iz kategorije A potkategorije A3, A4, A5, A6, kategorije B, C i D do 10. rujna svake godine podnose Agenciji za plaćanja Izjavu o zalihama sa stanjem zaliha na 31. srpnja u odgovarajućoj vinskoj godini prema Obrascu 7. iz Priloga I. ovoga Pravilnika.

(8) Iznimno od stavka 7. ovoga članka, Izjavu o zalihama ne moraju podnositi obveznici upisa iz kategorije A, potkategorije A3, A4, A5, A6, kategorije B, C, D, ukoliko u tekućoj godini nije bilo proizvodnje ili nije preostalo zaliha iz prethodnog razdoblja.

Izdavanje pratećeg dokumenta

Članak 8.

(1) Fizičke ili pravne osobe putem AGRONET-a podnose Agenciji za plaćanja zahtjev za odobravanje pratećeg dokumenta najkasnije 72 sata prije planirane otpreme vinskog proizvoda.

(2) Nakon zaprimanja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka Agencija za plaćanja provjerava podatke u Vinogradarskom registru te izdaje prateći dokument za vino i mošt na temelju podataka iz izjave o proizvodnji, a za grožđe na temelju podataka iz izjave o planiranom urodu ili izjave o berbi.

(3) Agencija za plaćanja odobrava prateći dokument:

– prema Obrascu 8. iz Priloga I. ovoga Pravilnika za prijevoz vinskih proizvoda kao pretpakovina, odnosno

– prema Obrascu 9. iz Priloga I. ovoga Pravilnika za prijevoz vinskih proizvoda kao otvorene robe (rinfuze).

Evidentiranje pratećeg dokumenta

Članak 9.

Prateći dokument zaštićen je jedinstvenom brojčanom oznakom odnosno referentnim brojem, a nadležni ured Agencije za plaćanja vodi evidenciju pratećih dokumenata prema referentnim brojevima.

Prijevoz vinskih proizvoda

Članak 10.

(1) Primatelj potvrđuje primitak ulazne količine vinskih proizvoda povratom potpisanog i skeniranog pratećeg dokumenta pošiljatelju.

(2) Pošiljatelj iz stavka 1. ovoga članka dužan je zahtjevu evidentiranom u AGRONET-u priložiti potpisani i skenirani prateći dokument primatelja.

(3) Prilikom povrata preostale količine neprodanih vinskih proizvoda od primatelja prema pošiljatelju sastavlja se zapisnik o neprodanim količinama i povratu koji se prilaže uz prateći dokument iz stavka 1. ovoga članka.

(4) Za svaki daljnji promet vinskih proizvoda od primatelja iz stavka 1. ovoga članka, pošiljku prati komercijalni dokument koji mora sadržavati najmanje sljedeće podatke:

– OIB, naziv i adresu prodavatelja,

– OIB, naziv i adresu kupca,

– broj dokumenta,

– datum,

– opis proizvoda,

– količinu vinskih proizvoda.

(5) Ako pošiljatelj želi tijekom kretanja vinskih proizvoda promijeniti mjesto isporuke, mora naknadno u računalni sustav AGRONET unijeti informaciju o novom mjestu isporuke.

Ulazni i izlazni registri

Članak 11.

(1) U skladu s odredbama članka 16. Provedbene uredbe Komisije (EU) 2018/274, obveznici upisa iz kategorije A, potkategorije A1, A2, A3, A4, A5, A6, kategorije B, C, D, koje drže proizvode od grožđa i vina u bilo kakve poslovne ili komercijalne svrhe moraju za te proizvode voditi u ulaznim i izlaznim registrima iz članka 29. Zakona podatke koji su propisani Obrascima 10. do 13. iz Priloga I. ovoga Pravilnika.

(2) Obveznik je dužan u skladu s člankom 29. stavkom 1. Zakona u ulazne i izlazne registre unijeti svaki ulaz, odnosno izlaz proizvoda po kategorijama najkasnije u roku od dva dana od primitka ili isporuke.

(3) U skladu s odredbama članka 29. stavka 5. Zakona najveći prihvatljivi postotci za gubitke koji se evidentiraju u registrima mogu iznositi najviše do:

– 1,7 % od isparavanja tijekom skladištenja (rinfuza)

– 10 % za gubitke u postupku prerade

– 12,5 % za gubitke kod promjene kategorije proizvoda.

(4) U registre se moraju evidentirati podaci o osobnoj potrošnji proizvođača i njegove obitelji te moguće slučajne promjene količine proizvoda uključujući dokumentirane skladišne i transportne gubitke koji mogu iznositi najviše do 0,5 %.

(5) Obveznik je dužan u skladu s člankom 29. stavkom 6. Zakona unijeti u registre gubitke iz stavka 3. ovoga članka te o istome poslati putem elektroničke pošte obavijest Agenciji u roku od 24 sata od njihova utvrđivanja.

(6) Obveznici iz kategorije D dužni su u skladu s člankom 60. stavkom 1. Zakona uz obavezu iz stavka 1. ovoga članka voditi evidenciju prema Obrascu 14. iz Priloga I. ovoga Pravilnika.

(7) Svake godine s danom 31. srpnja registri se zaključuju radi izrade godišnje bilance stanja vina.

PROIZVODNJA VINA

Enološki postupci

Članak 12.

(1) Proizvođači su dužni prije provođenja pojedinih enoloških postupaka i obrada iz članka 11. stavka 2. Zakona o njihovoj provedbi obavijestiti Agenciju u pisanom obliku na Obrascu 1. iz Priloga II. ovoga Pravilnika.

(2) U skladu sa stavkom 1. ovoga članka Agenciji je potrebno najaviti provođenje sljedećih enoloških postupaka najkasnije u roku od pet radnih dana prije provođenja postupka:

– Pojačavanje

– Dokiseljavanje

– Otkiseljavanje

– Dealkoholizaciju

– Doslađivanje.

Odlaganje nusproizvoda

Članak 13.

(1) Obveznici iz kategorije A, potkategorije A1, A2, A3 i A4 dužni su u skladu s člankom 12. stavkom 1. Zakona pisanim putem obavijestiti Agenciju o planiranom postupanju s nusproizvodima najmanje pet radnih dana prije planiranog postupanja na Obrascu 2. iz Priloga II. ovoga Pravilnika.

(2) Obavijest iz stavka 1. ovoga članka treba sadržavati informaciju o načinu zbrinjavanja nusproizvoda te se pri ispunjavanju obavijesti mora izabrati jedna ili više od sljedećih mogućnosti:

– prodaja

– predaja bez naknade na mjesta za kompostiranje otpada

– na drugi održiv način i primjereno očuvanju okoliša u skladu s posebnim propisima kojima se uređuje postupanje s otpadom i zaštita okoliša

– predaja bez naknade na način održiv i primjeren za očuvanje okoliša

– odlaganje kod registriranih destilatera iz članka 49. Zakona radi postupanja u skladu s člankom 12. stavkom 1. podstavkom 2. Zakona.

Kontrola postupanja s nusproizvodima

Članak 14.

(1) Temeljem zaprimanja obavijesti iz članka 13. stavka 1. ovoga Pravilnika djelatnik Agencije kontrolira postupanje s nusproizvodima u skladu s člankom 12. stavkom 1. Zakona.

(2) Tijekom kontrole iz stavka 1. ovoga članka djelatnik Agencije će provjeriti:

– analitičko izvješće o minimalnom sadržaju alkohola koji mora zadovoljavati uvjete propisane člankom 12. stavkom 3. Zakona

– podatke o proizvodnji i količini nusproizvoda u ulazno-izlaznim registrima

– količinu nusproizvoda koji se planiraju zbrinuti s količinama u ulazno-izlaznim registrima i u obavijesti iz članka 13. stavka 1. ovoga Pravilnika

– provodi li se zbrinjavanje nusproizvoda na način kako je to prijavljeno u obavijesti iz članka 13. stavka 1. ovoga Pravilnika.

(3) O obavljenoj kontroli djelatnik Agencije sastavlja zapisnik.

(4) Agencija vodi elektroničku evidenciju o obavijestima iz članka 13. stavka 1. ovoga Pravilnika te o provedenim kontrolama iz stavka 1. ovoga članka.

Dodatni postupci i parametri

Članak 15.

Ako se u skladu s člankom 11. stavkom 4. Zakona na prijedlog Savjeta, za hrvatska vina utvrđuju dodatni tehnički parametri kojima se ističu posebna fizikalno kemijska svojstva i sadržaj određenih tvari radi isticanja specifičnosti i kvalitete hrvatskih vina u skladu s člankom 14. stavcima 2. i 3. Zakona njihova je primjena dobrovoljna.

Eksperimentalni enološki postupak

Članak 16.

(1) Naknadu za izdavanje mišljenja o eksperimentalnom enološkom postupku odlukom utvrđuje Agencija.

(2) Iznos naknade za izdavanje mišljenja o eksperimentalnom enološkom postupku iz članka 20. stavka 4. Zakona Agencija objavljuje na svojim službenim mrežnim stranicama.

(3) Naknada se uplaćuje u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na poziciju Agencije.

(4) Podnositelj je uz prijavu iz stavka 1. ovoga članka dužan dostaviti Agenciji dokaz o uplati naknade iz stavka 2. ovoga članka.

(5) Na dokazu o uplati naknade iz stavka 2. ovoga članka mora biti naveden datum uplate te svrha uplate koja obvezno mora sadržavati naziv eksperimentalnog enološkog postupka.

Neobvezni podaci kod označavanja

Članak 17.

(1) Dopušteno je za opis proizvoda od vinove loze koji nosi zaštićenu oznaku izvornosti (u daljnjem tekstu: ZOI) ili zaštićenu oznaku zemljopisnog podrijetla (u daljnjem tekstu: ZOZP) i koji je fermentirao, dozrijevao ili stario u drvenoj posudi u skladu s člankom 49. stavkom 6. Zakona označiti hrvatska vina neobveznim podacima vezano za uvjete dozrijevanja.

(2) Ako u skladu s člankom 49. stavkom 6. Zakona proizvođač hrvatskih vina sa ZOI ili ZOZP koje je fermentiralo i dozrijevalo u drvenoj posudi, pri označavanju namjerava navoditi uvjete dozrijevanja dužan je u ulazne i izlazne registre iz članka 29. Zakona navesti podatke o načinu dozrijevanja.

(3) Kod korištenja navedenih izraza utvrđuju se organoleptička svojstva i odobravaju prema dokazima o provedbi i trajanju postupaka, a u skladu s pojedinom kategorijom proizvoda.

USPOSTAVA LABORATORIJA ZA FIZIKALNO KEMIJSKA ISPITIVANJA, UZORKOVANJE I POKRETANJE POSTUPKA ZA STAVLJANJE VINA NA TRŽIŠTE

Laboratorij za područje ispitivnja fizikalno kemijskih svojstava

Članak 18.

Ministarstvo nadležno za poljoprivredu (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) u skladu s člankom 80. stavkom 3. Zakona donosi rješenje o ovlaštenju za ispitivanje fizikalno kemijskih svojstava vina, voćnih vina i aromatiziranih proizvoda od vina laboratoriju koji zadovoljava uvjete iz članka 80. stavka 1. Zakona i akreditiran je za najmanje sljedeće analize iz područja ovlaštenja:

– ukupna i stvarna alkoholna jakost

– ukupni šećeri izraženi kao fruktoza i glukoza (uključujući saharozu u slučaju biser vina i pjenušavih vina)

– ukupna kiselost

– hlapljive kiseline

– ukupni sadržaj sumporova dioksida

– nadtlak ugljikovog dioksida za biser vina i pjenušava vina.

Dokazi o ispunjavanju uvjeta

Članak 19.

(1) Pravna osoba ili njena posebna organizacijska cjelina unutar koje djeluje laboratorij podnosi zahtjev za ovlaštenje laboratorija za ispitivanje fizikalno kemijskih svojstava vina i/ili voćnih vina i/ili aromatiziranih proizvoda od vina na temelju članka 80. stavka 2. Zakona na Obrascu 1. iz Priloga III. ovoga Pravilnika.

(2) Prilikom podnošenja zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka podnositelj zahtjeva mora priložiti sljedeće dokaze:

– izvod iz sudskog registra Trgovačkog suda kojim subjekt dokazuje da ima sjedište na području Republike Hrvatske te da je registriran za ispitivanje fizikalno kemijskih svojstava vina i/ili voćnih vina i/ili aromatiziranih proizvoda od vina

– potvrdu Hrvatske akreditacijske agencije o akreditaciji laboratorija u skladu s normom HRN EN ISO/IEC 17025 za provođenje ispitivanja fizikalno kemijskih svojstava vina i/ili voćnih vina i/ili aromatiziranih proizvoda od vina iz članka 18. ovoga Pravilnika.

(3) Ovlaštenje iz članka 80. stavka 3. Zakona vrijedi sve dok laboratorij ima status akreditiranog laboratorija za metode za koje je ovlaštenje iz članka 18. ovoga Pravilnika izdano, a laboratorij je dužan obavijestiti Ministarstvo o svim nastalim promjenama koje mogu utjecati na dobiveno ovlaštenje najkasnije u roku od 15 dana od dana nastanka promjene i o tome dostaviti dokaze pisanim putem.

Osposobljavanje o načinu uzimanja uzoraka

Članak 20.

(1) Agencija organizira osposobljavanje o načinu uzimanja uzoraka u postupku podnošenja zahtjeva za izdavanje rješenja iz članka 56. stavka 2. i članka 63. stavka 2. Zakona.

(2) Nakon uspješno završenog osposobljavanja o načinu uzimanja uzoraka iz stavka 1. ovoga članka Agencija će povjeriti/odobriti uzimanje uzoraka osobi koja je:

– predstavnik Agencije ili

– predstavnik laboratorija ovlaštenog u skladu s člankom 80. stavkom 3. Zakona ili

– podnositelj zahtjeva odnosno njegov zaposlenik ili

– predstavnik regionalne organizacije iz članka 51. stavka 1. Zakona.

(3) Osposobljavanje o načinu uzimanja uzoraka iz stavka 1. ovoga članka provodi se u skladu s odredbama propisa kojima se uređuje područje vinarstva i službenih kontrola te smjernica Međunarodne organizacije za vinogradarstvo i vinarstvo »OIV« radi osiguranja kvalitete i reprezentativnosti uzoraka koji predstavljaju prosječan sadržaj uzorkovanog proizvoda, a namijenjeni su provođenju postupaka iz članka 15. i 16. Zakona.

Podnošenje zahtjeva za izdavanje rješenja za stavljanje vina i voćnih vina na tržište

Članak 21.

(1) U skladu s člankom 56. stavkom 1. i članka 63. stavka 1. Zakona fizičke i pravne osobe prije stavljanja na tržište dužne su ishoditi rješenje o stavljanju vina na tržište u svrhu čega podnose zahtjev Agenciji prema Obrascima 2. do 6. iz Priloga III. ovoga Pravilnika.

(2) Fizičke i pravne osobe iz stavka 1. ovoga članka popunjavaju zahtjev elektronički koristeći informacijski sustav, u sklopu kojeg se nalaze upute za podnošenje zahtjeva, a koji je dostupan na mrežnim stranicama Agencije.

(3) Nakon administrativne obrade zahtjeva iz stavka 1. ovoga članka Agencija će s podnositeljem zahtjeva dogovoriti pojedinosti vezano za uzimanje i dostavu uzoraka za provođenje fizikalno kemijske analize i organoleptičkog ispitivanja.

(4) Fizikalno kemijsku analizu provode:

– laboratorij ovlašten u skladu s člankom 80. stavkom 3. Zakona ili

– Agencija.

(5) U slučaju iz stavka 4. podstavka 1. ovoga članka laboratorij ovlašten u skladu s člankom 80. stavkom 3. Zakona Agenciji dostavlja uzorke za organoleptičko ispitivanje uz rezultate fizikalno kemijske analize.

(6) U postupku iz članka 56. stavka 1. Zakona, a u slučaju iz članka 20. stavka 2. postavka 2. i stavka 4. podstavka 1. ovoga članka, Agencija će u skladu s člankom 56. stavkom 4. Zakona ovlaštenom laboratoriju podmiriti troškove uzimanja uzorka i troškove provođenja fizikalno kemijskih analiza.

Zapremina i obilježavanje uzoraka

Članak 22.

(1) U svrhu provjera iz članka 5. stavka 2. Zakona i/ili provjera iz članka 55. stavka 3. podstavka 2. Zakona, članka 55. stavaka 4. i 6. Zakona i/ili izdavanja rješenja iz članka 56. stavka 2. Zakona i članka 63. stavka 2. Zakona, uzorak mora biti uzet u skladu s odredbama članka 39. stavka 2. Zakona o službenim kontrolama i drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja (»Narodne novine«, broj 52/21.) te biti označen minimalno sljedećim podacima:

– ime i prezime podnositelja zahtjeva, odnosno naziv tvrtke

– vrsta i naziv proizvoda

– mjesto na kojem je uzet uzorak

– datum uzimanja uzorka

– podaci o osobi koja je uzela uzorak.

(2) Za fizikalno-kemijsku analizu i/ili za organoleptičko ocjenjivanje se uzima tri istovjetna uzorka odnosno službeni uzorak, uzorak za drugo mišljenje za potrebe stranke i treći referentni uzorak.

(3) Svaki uzorak sastoji se od dva poduzorka volumne zapreminu od 0,50 l do 0,75 l pojedinačno, od kojih je prvi poduzorak namijenjen za fizikalno kemijsku analizu, a drugi za organoleptičko ocjenjivanje.

(4) U svrhu ispunjavanja odredbi iz članka 92. stavka 3. Zakona u provedbi inspekcijskog nadzora iz članka 87. stavka 1. Zakona uzorak mora biti uzet u skladu sa stavcima 1. 2. i 3. ovoga članka.

USPOSTAVA I RAD KOMISIJA ZA ORGANOLEPTIČKO OCJENJIVANJE VINA

Program osposobljavanja ocjenjivača

Članak 23.

(1) Osposobljavanje za organoleptičko ocjenjivanje iz članka 82. stavka 1. točke 3. Zakona provodi visokoobrazovna ustanova iz područja biotehničkih znanosti koja u sklopu studijskih programa, odobrenih od strane ministarstva nadležnog za obrazovanje, izvodi nastavu koja uključuje utvrđivanje kakvoće temeljem senzorskih svojstava i organoleptičke ocjene.

(2) Provjera osposobljenosti iz stavka 1. ovoga članka provodi se na temelju Programa osposobljavanja ocjenjivača iz članka 82. stavka 8. Zakona, a nalazi se u Prilogu IV. ovoga