16.1.38 Članak 38. – Nacionalne mjere
Tomislava Furčić, dipl. iur.
1.Države članice ne bi trebale imati mogućnost donošenja ili zadržavanja na snazi nacionalnih odredaba u vezi s pitanjima koja su posebno usklađena ovom Uredbom, osim ako je to dopušteno zakonodavstvom Unije. Te nacionalne mjere ne smiju biti prepreka slobodnom protoku robe, uključujući diskriminaciju hrane iz drugih država članica.
2.Ne dovodeći u pitanje članak 39., države članice mogu donijeti nacionalne mjere u vezi s pitanjima koja nisu posebno usklađena ovom Uredbom, pod uvjetom da se njima ne zabranjuje, sprečava ili ograničava slobodan protok robe u skladu s ovom Uredbom.
S obzirom na činjenicu da Uredba (EU) br. 1169/2011 daje mogućnost donošenja nacionalnih mjera i nacionalnih propisa za pojedina pitanja koja nisu istom regulirana, Zakonom o informiranju potrošača o hrani (NN 56/13, 14/14, 56/16, 32/19) daje se temelj za donošenje takvih propisa, a u skladu s odredbama Uredbe (EU) br. 1169/2011.
Zakonom je također dan temelj za pravilnike, naredbe i naputke koje će biti potrebno donijeti za provedbu pravno obvezujućih akata Europske unije, a koji će biti doneseni na temelju Uredbe (EU) br. 1169/2011.
Zakonom se nadalje:
- definiraju nadležna tijela i njihove zadaće te tijela nadležna za provedbu službenih kontrola (inspekcije) u smislu Uredbe (EU) br. 1169/2011 i Uredbe (EZ) br. 608/2004;
- jasno su definirana postupanja osoba ovlaštenih za provedbu službenih kontrola ovisno o utvrđenim nesukladnostima;
- nesukladnosti su podijeljene prema utjecaju na zdravlje potrošača i/ili dovođenje potrošača u zabludu;
- određuju prekršaji za pravne osobe, odgovorne osobe u pravnoj osobi i fizičke osobe te novčane kazne za počinjene prekršaje.
Nadležno tijelo za provedbu službenih kontrola prema odredbama Zakona je Državni inspektorat. Službene kontrole nad provedbom Zakona provode poljoprivredni inspektori, sanitarni inspektori i veterinarski…